Sponsorluk

Günümüzde rasyonel büyümeyi hedefleyen firmalar; marka değerini arttırmak, tüketicinin beklentilerine cevap vermek, satışları arttırabilmek ve bunun sürekliliğini sağlamak amacıyla, mal ve hizmetlerin tüketici nezdindeki beğenilirliğini yükseltecek tanıtım, reklâm ve halkla ilişkiler çalışmalarına ihtiyaç duymaktadırlar. Giderek etkinliği artan sponsorluk çalışmaları; içerik, uygulama süreci, hedef kitle ve kullanılan araçlar itibariyle firmaların ürün/hizmetlerini destekleyen organizasyonlar sayesinde etkin bir tanıtım aracı niteliğini kazanmıştır.

“2013 Mersin XVII. Akdeniz Oyunları” organizasyonunun hedef kitlesi; öncelikli olarak yurt dışı ve yurt içi sporseverler, daha sonra spor bilincinin oluşması hedeflenen yediden yetmişe kamuoyu ve son olarak oyunlar öncesi yapılacak tanıtımlarla Mersin’e ziyaretleri hedeflenen yurt dışı ve yurt içi turistlerden oluşmaktadır. Sponsor firmalar açısından Akdeniz Oyunlarının hedef kitlesi; spor faaliyetlerine duyarlı, yaşam standardı yüksek, aynı zamanda tüketici bilincinin de yüksek olduğu katılımcılardan oluşacaktır. Dolayısıyla bu organizasyonda yer almak, firmaların tanıtım çalışmalarının etkinliğini arttıracaktır. 20-30 Haziran 2013 tarihlerinde Mersin’de 24 Akdeniz ülkesinden yaklaşık 6.000 sporcu ve teknik heyeti, yurt içi ve yurt dışı 200.000 seyirciyi ağırlamayı hedefleyen “2013 Mersin XVII. Akdeniz Oyunları”; firmalara marka bilinirliğini arttırma konusunda amaçlarına ulaştırıcı ortam ve fırsatlar sunmaktadır.

XVII. Akdeniz Oyunları; spor ve kültür turizmini içinde barındıran Türkiye’nin Akdeniz’e açılan kapısı Mersin’i uluslararası düzeyde bir cazibe merkezi haline getirmeyi amaçlamaktadır.
Ulusal ve uluslararası, her kesimden gelen katılımcıları ağırlayacak olan organizasyon uluslararası, ulusal ve yerel medya aracılığıyla geniş kesimlere ulaşacaktır. Akdeniz Oyunları markasının hedef kitlesinden oluşan sadık izleyicisi/tüketicisi, XVII. Akdeniz Oyunları’nda Mersin’i de sahiplenecektir. Söz konusu sahiplenme, hem Türkiye’nin hem de Mersin’in yurt dışı tanıtımında ve bilinirlik sağlanmasında etkisi büyük bir faktör olacaktır.

Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN’ın katkıları ile T.C. Gençlik ve Spor Bakanı Sayın Suat KILIÇ, Müsteşar Doç. Dr. Hakan HAKYEMEZ, Mersin Valisi Hasan Basri GÜZELOĞLU, Spor Genel Müdürü Mehmet BAYKAN, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Macit ÖZCAN, Mersin Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. K. Süha AYDIN, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürü Hasan ALBAYRAK ve Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi Başkanı Prof. Dr. Uğur ERDENER’den oluşan Hazırlık ve Düzenleme Kurulu’nun ev sahipliğinde Türkiye’ye ve Mersin’e kazandırılacak bu önemli spor ve turizm şöleni; sosyal sorumluluk bilinciyle organizasyona sahip çıkan tüm özel kurum ve kuruluşların ilgili kamuoyu ve hedef kitlesi ile buluşmasında önemli ve etkin bir platform yaratacaktır.

 

Sonuçlar
Madalya Tablosu
1 ITA Italy 70 52 64 186
2 TUR Turkey 47 44 37 128
3 FRA France 25 26 45 96
4 ESP Spain 21 32 29 82
5 EGY Egypt 21 22 24 67
6 GRE Greece 15 18 26 59
7 SLO Slovenia 13 11 11 35
8 SRB Serbia 12 11 11 34
9 CRO Croatia 11 7 9 27
10 TUN Tunisia 9 17 22 48
11 ALG Algeria 9 2 15 26
12 MAR Morocco 7 10 11 28
13 CYP Cyprus 2 2 3 7
14 ALB Albania 1 2 3 6
15 MNE Montenegro 1 1 3 5
16 MLT Malta 1 1 0 2
17 SMR San Marino 0 2 3 5
18 SYR Syrian Arab Republic 0 2 0 2
19 MKD The Former Yugoslav Republic Of Macedonia 0 1 4 5
20 BIH Bosnia & Herzegovina 0 1 3 4
21 LIB Lebanon 0 0 2 2
Facebook Twitter Twitter LinkedIn Twitter Web TV